Luottamustehtäviin valituille järjestetään laadukasta koulutusta

Luottamushenkilövalinnat ovat nyt ajankohtaisia. Rakennusliiton voima mitataan sen luottamushenkilöverkoston vahvuudella. On kaikkien etu, että mahdollisimman monessa yrityksessä ja työpaikalla valitaan luottamushenkilöt työntekijöiden edustajiksi. Luottamustehtäviin valituilla on oikeus osallistua liiton koulutukseen ja valita itseään hyödyttävät kurssit.

Luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut ovat liiton lihakset ruohonjuuritasolla. Valittujen luottamushenkilöiden koulutus on tärkeä ja kiinteä osa liiton edunvalvontaverkoston toimintaa. Näin varmistetaan myös luottamustehtävissä toimivien oma jaksaminen.

Kursseilla paneudutaan työelämän haasteisiin ja luottamushenkilöiden tarpeisiin. Tavoitteena on, että jokainen luottamustehtävissä toimiva saa ympärilleen verkoston, jonka kanssa tietoja ja taitoja on helppo syventää. Tavoitteen tukemiseksi on vuoden 2014 koulutuksissa lyöty yhteen luottamusmiesten, yhteysmiesten ja työsuojeluvaltuutettujen peruskurssit. Näin kaverit ovat samaan aikaan samassa paikassa verkostoitumassa.

Vuoden 2014 koulutuksiin voi jo ilmoittautua

Luottamushenkilökoulutuksia järjestetään liiton toiminta-alueilla eri puolilla Suomea. Ammattiosastojen toimihenkilöille liitto tarjoaa mahdollisuuden osallistua järjestökursseille. Koulutustarjonta löytyy koulutusesitteestä sekä liiton kotisivujen kautta www.rakennusliitto.fi/koulutus Esitteitä tulee jakoon liiton toimistoihin joulukuun ensimmäisellä viikolla.

Luottamushenkilövalinnoista ilmoittaminen